Als je je klanten voor lange tijd aan je wilt binden, is het delen van goede content een slimme zet. Content die jouw klant echt helpt. In het juiste formaat, via het juiste kanaal, op het juiste moment. Content die zorgt voor communicatie en interactie. Door zinvolle informatie te bieden, die niet direct gekoppeld is aan je producten of diensten, bied je meerwaarde en creëer je binding met je doelgroep.
Met name in de b2b marketing zien we deze manier van content creatie steeds vaker terug. En met succes. Bedrijven begeven zich op het kennis- en interessedomein van hun doelgroep door middel van Content Marketing en creëren op die manier nieuwe kansen om een dialoog aan te gaan. Door consequente distributie van content die zowel relevant en waardevol zijn voor je doelmarkten, bouw je aan je reputatie en autoriteit. Om content te verspreiden worden verschillende marketing kanalen ingezet: van blogs en podcasts, e-mails, nieuwsbrieven, whitepapers en e-zines – en elk vindt zijn plaats in een totale bruikbare content marketing strategie.
Met Over the counter hebben we een marktbewerkingsplan opgesteld waarin, als het relevant is, de content strategie is opgenomen. Daarin staat dan beschreven welke activiteiten je gaat ondernemen (publiceren van blogs, het geven van een lezing, of het versturen van een e-mailing bijvoorbeeld).
Net zo belangrijk is echter dat je slim nadenkt over wat de inhoud van deze uitingen is (jouw content dus). Ik kan je met In the air helpen om inhoudelijk invulling te geven aan je content strategie. We bouwen dan een ‘message house’ waarin staat beschreven welke onderwerpen je wanneer en op welke manier gaat behandelen. Je hebt dan een totaal plaatje van welke content je wanneer ‘de lucht in stuurt’. Een duidelijke leidraad dus. De inhoudelijke invulling komt dan natuurlijk wel van jou ;-), maar ik zorg dat je precies weet wat je wanneer moeten gaan melden aan de buitenwereld. Slimme boodschappen, passend bij de vraagstukken van jouw doelgroep. Zodat ze jou als autoriteit gaan zien en graag met je willen gaan werken.